A 100%-ig magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező cég alapvető tevékenységi köre az építési reklámhálók értékesítése. Az építési reklámháló médiapiaci szerepe az eltelt másfél évtizedben jelentősen megerősödött. Visszatekintve az évezred eddigi szakaszára megállapítható, hogy egy korábban meglévő piaci rést sikerült betölteni, figyelemre méltó eredményességgel.
A közterületi média piacán az építési hálók használata által, a főváros kiemelt negyedeinek jellemző helyszínei folyamatosan megújulnak, megszépülnek. A MédiaHáz Holding Zrt. révén kialakult üzleti modell nagyban befolyásolja a város látképét, a hirdetni szándékozó partnereinkkel egyetemben. Az építési reklámhálók megjelenése, minden, az eddigieknél látványosabb, szervezettebb és hatékonyabb közterületi hirdetési módszer alkalmazására ad lehetőséget.
Egyben segítségnyújtás a budapesti belvárosi arculat és épülethomlokzat állag megőrzéséhez és az érintett házak részére jelentős anyagi támogatás biztosítása.
Törekvésünk, egyesíteni a társadalom közérdekű céljainak elérését a városkép fejlődését illetően, valamint támogatni a kereskedelmi szereplők, gazdaságélénkítő szándékát.
Észak-Amerikában és Nyugat-Európában a 90-es évek elején született meg az a nyomda technikai vívmány, mely lehetővé tette, hogy az addig aprólékosan és nehézkesen, gyakran kézi manufaktúrákban készített motívumokat, professzionális minőségben fel lehessen nagyítani. Ezt követően, az így előkészített grafikai alkotások több méter széles csíkokban történő kinyomtatása és „összehegesztése” által, egy több száz vagy ezer négyzetméteres egységes reklámfelület hozható létre, tetszőleges kialakításban.
Építési reklámhálónak nevezzük (építkezési reklámhálónak, reklám hálónak, építési hálónak, épülethálónak vagy mega poszternek is nevezett) a közterületen található ambient reklámhordozók méretében és kialakításában legnagyobb látványosságot biztosító felületét.
Az építési reklámháló, abban az esetben éri el leghatékonyabban célját, - a figyelem felkeltését - ha minél nagyobb felületen és a lehető legforgalmasabb útvonalon található. A reklámfelület sajátossága, - a klasszikusan kisebb méretű közterületi reklámhordozókkal szemben - hogy az építési háló mérete több száz vagy akár több ezer nm-es nagyságot is elérhet, ezáltal a kampányt jól láthatóan kiemeli az egyhangú médiazajból, emlékezetessé téve a reklámmegjelenést.
Felmerülő igény lehet a hirdetők részéről, hogy a méreteiben, alapjaiban is látványos reklámhálót, további speciális effektusokkal egészítsék ki. A legnépszerűbb ötletek közé tartozik a 2D, illetve 3D elemekkel kombinált, illetve akár animációval, fényeffektusokkal kiegészített reklámháló.
Az ilyen egyedi megoldásokkal kialakított építési hálók kreatív megálmodása sokszor túlhalad a hagyományos közterületi megjelenések elképzelésein. Multinacionális vállalatok saját presztízsük tekintélyét demonstrálva sokszor olyan kreatívot szeretnek látni, mely kiemelkedik minden más közterületi reklámanyag közül. Ebben lehet segítség számukra a 2 és 3 dimenziós látványelemek végtelen variálhatósága.
A reklám őshazájában, Amerikában a reklámozás szimbóluma a New York-i Times Square. Manhattan belvárosában ezen a téren olyan hatalmas reklámtömeg (neonok, plakátok a lehető legváltozatosabb méretben, formában), hogy az egyes hirdetések üzenetét már gyakorlatilag képtelenség befogadni. A reklámozók azonban tolonganak az itt található felületekért, mert aki itt nem hirdet, az nem számít. A Time Square-en jelen lenni presztízskérdés a nagy cégek számára.
Magyarországon napjainkra a közterületeken (utcákon, közlekedési eszközökön, épületeken, sőt akár az égbolton) megjelenő és fellelhető reklámok széles skálájával találkozhatunk. Ha felidézzük, hogyan nézett ki tizenöt-húsz évvel ezelőtt az a magyar város, ahol éltünk, rájövünk, milyen „más” volt: mennyivel kevesebb reklámhatás ért minket a köztereken. Létezett már ugyan neonreklám a házak tetején a nagyobb városokban, voltak óriásplakátok is, de számottevően kevesebb.
Manapság ha egy nagyvárosban reggel elindulunk otthonról, a villamosok oldaláról reklám szólít meg, a gyorsétterem helyét villanyoszlopra szerelt tábla jelzi, a bevásárlóközpont előtt padlómatrica hív, hogy térjünk be. A szupermarketben a bevásárlókocsin elhelyezett hirdetés hatására jut eszünkbe, hogy mit akarunk még venni, és ha betérünk egy kávézóba, az ingyenes képeslapokon túl vécében elhelyezett plakátreklám néz szembe velünk. Ha pedig például Budapesten végigsétálunk este a Duna-korzón, a kivilágított Vár és Gellérthegy mellett számtalan neonreklám, citylight villan a szemünkbe, épületfólia takarja az építkezések romos részleteit, és időnként mérhetetlenül lassan tovaguruló, reklámtáblákat hordozó kisteherautók tűnnek fel.
A közterületen való hirdetés napról napra látványosan képes megújulni nemcsak a rajta megjelenő reklám révén, hanem az újabb és újabb hirdetési formák, kreációk által. A közterületi hirdetésnek a szabályozásokon túl valóban csak a fantázia szab határt. Talán nem állítunk valótlant, ha azt mondjuk, a közterületi reklámozás és annak változása az egyik leglátványosabb folyamat a marketingszakmában a rendszerváltás óta. 1989-ben 529 darab óriásplakát és 3404 citylight volt látható szerte az országban, ehhez képest 2006-ban több mint 30 ezer óriásplakát- és 16 ezer citylight hely található Magyarországon.
Napjainkra a köztéri reklámhordozók a reklámbeli kreativitás és nagyság egyik szimbólumává váltak. A városvédők sokszor tiltakoznak a fel-felbukkanó újabb és újabb reklámfelületek ellen, pedig ezek kulturált megjelenése kölcsönös előnyhöz juttatja a városlakókat és a hirdetőket egyaránt. Olyan financiális problémákon segíthet, mint a leromlott bérházak renoválása stb. Persze nem szeretnénk, ha a Blaha Lujza tér öt év múlva úgy nézne ki, mint a Times Square, ahol a reklámtömeg akkora, hogy egyesével szinte már észlelhetetlenek az egyes üzenetek – de ettől még messze vagyunk…
Adatkezelő: MédiaHáz Holding Zrt.
A MédiaHáz Holding Zrt. magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen irányelvek tartalmát és egyoldalú kötelezettséget vállal arra, hogy a tevékenységeihez és szolgáltatásaihoz kapcsolódó bármely tevékenységével kapcsolatos adatkezelés megfelel a jelen szabályzatban és a hatályos jogszabályokban és etikai szabályzatokban meghatározott elvárásoknak.
I. Bevezetés
Jelen tájékoztató (továbbiakban: Adatkezelési Irányelvek) a MédiaHáz Holding Zrt.-től kapcsolatfelvételi űrlap kitöltése, során felmerülő, önkéntesen megadott, érdeklődés, vagy MédiaHáz Holding Zrt. jogos érdeke alapján kezelt személyes adatok kezelésre vonatkozik.
A jogos érdekre alapított adatkezelés esetén a MédiaHáz Holding Zrt. jogos érdeke külön megnevezésre kerül. Jelen tájékoztató irányadó minden olyan további esetben, szolgáltatás vonatkozásában, amikor valamely egyedi szolgáltatás külön az Adatvédelmi Irányelvekre hivatkozik.
Minden egyes Kapcsolatfelvételi űrlap vonatkozásában jelen Adatvédelmi Irányelvek rendelkezik az érintett vonatkozásában kezelt személyes adatok köréről, az adatkezelés céljairól, időtartamáról, az adatok helyesbítésének, törlésének módjáról, lehetőségeiről, az adatfeldolgozók köréről, valamint arról, hogy történik-e harmadik személy részére adattovábbítás.
A jelen Adatkezelési Irányelvek MédiaHáz Holding Zrt. által egyoldalúan módosítható oly módon, hogy a módosított szöveg jelenik meg a honlapon, ezt követően, az adott szolgáltatás igénybevételével elfogadottnak minősül a módosítás. A komolyabb változásokról, vagy az olyan változásokról, amelyek hozzájárulást igényelnek, külön, egyedi tájékoztatást küldök.
A honlapon a kapcsolatfelvételi űrlap kitöltésével Ön, mint Felhasználó hozzájárul, hogy személyes adatait MédiaHáz Holding Zrt. az Adatkezelési Irányelvek rendelkezései szerint kezelje (ügyfélkapcsolat). Az ügyfélkapcsolat a kapcsolattartási adatok nyilvántartását jelenti, azonban eDM, marketing szolgáltatásokra csak azok a felhasználok jogosultak, akik ehhez külön hozzájárulást adnak a termékhez tartozó meghatározott helyen.
Az adatok fizikai tárolásának helye: MédiaHáz Holding Zrt. bérelt szerverei.
II. Alapelvek
A MédiaHáz Holding Zrt. a felhasználóktól kapott, gyűjtött és jelen Irányelvek szerint rögzített személyes adatokat a mindenkor hatályos adatvédelmi jogszabályokkal – így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénnyel –, az adatvédelemre vonatkozó nemzetközi egyezményekkel, európai uniós jogforrásokkal (különösen a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 sz. (általános adatvédelmi rendelet) szabályaival összhangban kezeli.
Háttérjogszabályként a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a reklámjogi és elektronikus kereskedelemre vonatkozó jogszabályok is érvényesek.
A MédiaHáz Holding Zrt. kizárólag az ügyfél / felhasználó jelen Irányelvekben és az adatkezelési tájékoztatóban meghatározottak szerint kezeli, addig az időtartamig és arra a célra, amelyhez az ügyfél / felhasználó hozzájárulását adta, vagy egyéb jogalap esetén a külön megjelölt ideig. Amennyiben szükséges, a MédiaHáz Holding Zrt. az érdekmérlegelés elve szerint kezel adatokat, azaz, csak abban az esetben, amennyiben a vállalkozó joga, törvényes kötelezettsége vagy jogos érdeke szempontjából ez feltétlenül szükséges.
A MédiaHáz Holding Zrt. minden szükséges technikai és szervezési intézkedést megtesz, annak érdekében, hogy biztosítsa a Felhasználók által megadott, illetve hozzáférhetővé tett személyes adatok biztonságát az adatkezelés teljes folyamata során. Az információ biztonsági szolgáltatásokat hiteles szolgáltatók végzik.
A jelen adatvédelmi Irányelvekben használt kifejezéseket a GDPR-és az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény értelmező rendelkezései szerint kell értelmezni.
III. Adatkezelés célja és jogalapja
(i) az ügyfél / felhasználó azonosítása, a többi ügyféltől felhasználótól való megkülönböztetése;
(ii) kapcsolattartás;
(iii) ügyfélelégedettség tesztelése és mérése;
(iv) a Szolgáltatás testre szabásának elősegítése;
(v) a Szolgáltatáshoz kapcsolódó rendszerüzenet küldés;
(vi) megrendelési lehetőség (mediahaz.hu) esetén a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, a megrendelt szolgáltatás elvégzése.
IV. Korlátozások
Amennyiben az adatkezelés hozzájáruláson alapul, a 16. életévét be nem töltött vagy az egyébként cselekvőképtelen személy nevében kizárólag a törvényes képviselő adhat hozzájárulást.
V. Az Adatkezeléssel kapcsolatos jogok, jogorvoslati lehetőségek
AZ ÉRINTETTEK JOGAI
Bármilyen adatkezeléssel kapcsolatos kérdés vagy vélt probléma esetén, kérjük az alábbi elérhetőségre írjon, panaszát kiemelten fogja kezelni a MédiaHáz Holding Zrt.:
AZ ÉRINTETT TÁJÉKOZTATÁSHOZ FŰZŐDŐ JOGA
Az érintettnek legalább az alábbi információk kéréséhez joga van:
A MédiaHáz Holding Zrt. képviselőjének a kiléte és elérhetőségei;
a MédiaHáz Holding Zrt. adatvédelmi tisztviselőjének elérhetőségei;
a személyes adatok tervezett kezelésének célja, valamint az adatkezelés jogalapja;
az érintett személyes adatok kategóriái;
a személyes adatok címzettjei, illetve a címzettek kategóriái; ha van ilyen, a személyes adatok az Általános Adatvédelmi Rendeletben meghatározott információk;
a személyes adatok tárolásának időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
ha az adatkezelés jogalapja érdekmérlegelés, akkor a MédiaHáz Holding Zrt. jogos érdeke;
Az a tény, hogy az érintett kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat a személyes adatok kezelése ellen, valamint az érintett adathordozhatósághoz való joga;
Hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén a hozzájárulás bármely időpontban való visszavonásához való jog, amely nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét;
A NAIH-hoz mint felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga, illetőleg a bírósági jogorvoslat lehetősége, annak megjelölésével, hogy a pert az érintett – választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja.;
a személyes adatok forrása és adott esetben az, hogy az adatok nyilvánosan hozzáférhető forrásokból származnak-e;
automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel bír;
A fenti információkat a személyes adatok kezelésének konkrét körülményeit tekintetbe véve, a személyes adatok megszerzésétől számított észszerű határidőn, de legkésőbb egy hónapon belül kell közölni.
A tájékoztatás jogának gyakorlása csak az Általános Adatvédelmi Rendelet 14. cikk (5) bekezdésében foglalt esetekben tagadható meg.
AZ ÉRINTETT HOZZÁFÉRÉSI JOGA
A MédiaHáz Holding Zrt. az érintett igényére visszajelzést ad arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, hozzáférést biztosít a személyes adatokhoz és a következő információkhoz hozzáférést kapjon:
az adatkezelés céljai;
az érintett személyes adatok kategóriái;
azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket;
adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga, illetve a bírósági jogorvoslat joga, annak megjelölésével, hogy a pert az érintett – választása szerint – a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindíthatja.;
ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
amennyiben van ilyen: az automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.
Kérésre a MédiaHáz Holding Zrt. az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát az érintett rendelkezésére bocsátja. Az érintett által kért további másolatokért a kizárólag az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díj számítható fel. Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az érintett másként kéri. A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait.
A HELYESBÍTÉSHEZ ÉS TÖRLÉSHEZ VALÓ JOG
Az érintett kérésére a MédiaHáz Holding Zrt. indokolatlan késedelem nélkül helyesbíti a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, valamint — figyelembe véve az adatkezelés célját — az érintett erre irányuló kérése esetén biztosítja a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését.
A MédiaHáz Holding Zrt. az érintett kérésére, indokolatlan késedelem nélkül törli a rá vonatkozó személyes adatokat, ha
a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
az érintett visszavonja az adatkezelés alapját képező hozzájárulását, és az adatkezelésnek nincs más jogalapja;
az érintett tiltakozik az adatkezelése ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre;
az érintett személyes adatainak kezelése jogszerűtlen;
a személyes adatokat uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
a személyes adatok gyűjtésére gyermekek számára nyújtott információs társadalommal összefüggő szolgáltatások kínálásával kapcsolatosan került sor.
A fenti jogok korlátozására csak az Általános Adatvédelmi Rendeletben írt kivételek fennállása esetén kerülhet sor.
A MédiaHáz Holding Zrt. minden olyan címzettet tájékoztat valamennyi helyesbítésről vagy törlésről akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel.
Hatósági jogorvoslat
Bármely érintett a személyes adatainak kezelésével kapcsolatos vélt jogsérelem esetén az illetékes törvényszékhez, a fővárosban a Fővárosi Törvényszékhez is fordulhat vagy vizsgálatot kezdeményezhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (elnök: dr. Péterfalvi Attila, 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11., 1363 Budapest, Pf. 9., , +36-1-3911400, www.naih.hu).
VI. Adatok nyilvánosságra hozatala, adattovábbítás
Nyilvánosságra hozatal kizárólag külön hozzájárulással történik.
Adattovábbítás harmadik (külső személyhez nem történik).
VII. Külső szolgáltatók tevékenysége.
Külső szolgáltatók
A MédiaHáz Holding Zrt. egyes Szolgáltatásai során a Felhasználási Feltételekben meghatározott egyes részszolgáltatás(ok) tekintetében rögzített együttműködő partnerek minősül önállóan, illetve a MédiaHáz Holding Zrt. többes adatkezelőnek vagy adatfeldolgozónak.
Egyes külső szolgáltatók a saját adatkezelési szabályzatuk szerint kezelik az adatokat.
Budapest, 2022. július 20.